XII Liceum Ogólnokształcące

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Poznaniu

Regulamin przyjęć do XII LO – rekrutacja 2025/2026

Zasady rekrutacji do szkół ponadpodstawowych 2025/2026 – pobierz

Minimalne progi punktowe do XII LO w latach ubiegłych – pobierz

Harmonogram rekrutacji – pobierz

Jak wypełnić i wysłać wniosek – instrukcja

Jak podpisać elektronicznie wniosek – instrukcja

Druki niezbędne w czasie składania dokumentów w XII LO:

Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej należy wypełnić, wydrukować i złożyć w szkole pierwszego wyboru! WNIOSEK NALEŻY WYPEŁNIAĆ POSŁUGUJĄC SIĘ SYSTEMEM NABÓR 2025!

Oświadczenie w sprawie uczęszczania na lekcje religii/etyki – pobierz

Oświadczenie o spełnianiu warunku rodziny wielodzietnej – pobierz

Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka – pobierz

Oświadczenie o sprawowaniu pieczy zastępczej – pobierz

Wniosek o przyjęcie do szkoły – pobierz

Terminy rekrutacji zostały określone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – Terminy postępowania rekrutacyjnego, a także terminy składania dokumentów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2025/2026 (załącznik nr 1) do Zarządzenia Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z 27 stycznia 2025 r.)

Skrócony harmonogram rekrutacji:

  1. Kandydaci do klas pierwszych składają wniosek wraz z dokumentami od  19 maja 2025 r. (poniedziałek) do 13 czerwca 2025 r. (piątek) do godz. 1500.

  2. 27 czerwca 2025 r. –  8 lipca 2025 r. do godz. 1500 – przyjmowanie kopii świadectw ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty i możliwość zmiany dokonanych wyborów szkół i oddziałów.

  3. 15 lipca 2025 r. o godz.1000 — Szkolna komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły.

  4. Od 15 lipca do 2025 r. do 21 lipca 2025 r. w dni robocze od godz. 900 do godz. 1300, a 17 lipca 2025 r. od godz. 900 do godz. 1500 – kandydat przyjęty do szkoły potwierdza wolę podjęcia nauki w XII LO poprzez dostarczenie dokumentów wymaganych w szkole:

    • Oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;

    • Oryginał zaświadczenia o wynikach  egzaminu ósmoklasisty;

    • Oświadczenie o wyborze przedmiotu religia/etyka – dokument XII LO, podpisany przez rodzica/opiekuna;

    • 3 fotografie podpisane na odwrocie  (imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, dokładny adres zamieszkania);

    • Karta zdrowia dziecka.

  5. 22 lipca 2025 r. do godz. 1000 — szkolna komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości listę kandydatów przyjętych i listę kandydatów nieprzyjętych do szkoły.

  6. do 25 lipca 2025 r. – termin składania wniosku do szkolnej komisji rekrutacyjnej o uzasadnienie odmowy przyjęcia do szkoły.

  7. Rekrutacja uzupełniająca:

    • Złożenie / zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej – od 23 lipca 2025 r. do 25 lipca 2025 r. w dni robocze od godz. 900 do godz. 1300, a 26 lipca 2025 r. od godz. 900 do godz. 1500 ;

    • 31 lipca 2025 r., godz 1000 – podanie przez szkolną komisję rekrutacyjną do wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych;

    • Potwierdzenie woli przyjęcia przez kandydatów od 31 lipca 2025 r. do 7 sierpnia 2025 r. w dni robocze od godz. 900 do godz. 1300, a 7 sierpnia 2025 r. od godz. 900 do godz. 1500;

    • Podanie przez szkolną komisję rekrutacyjną do wiadomości listy kandydatów przyjętych i listy kandydatów nieprzyjętych do szkoły – 8 sierpnia 2025 r. do godz. 1000;

    • Wystąpienie do szkolnej komisji rekrutacyjnej o uzasadnienie odmowy przyjęcia – do 11 sierpnia 2025 r..

RODO

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Przejdź do treści